lørdag 24. januar 2009

Da gjør man seg klar for valgkamp!

I morgen er siste frist for å melde kandidaturet sitt for årets Steward-valg i Wikimedia. Jeg leverte mitt kandidatur forrige helg, og valget foregår fra 1. februar.

Stewards er en liten samling personer fra hele verden som har tilgang til det aller meste i Wikimedia-sammenheng; mulighet til å kjøre CheckUser (se IP-adresser for registrerte brukere), Oversight (permanent sletting av informasjon, i motsetning til administratorenes mulighet til å slette/se slettet/gjenopprette alle artikle), og å ta og gi alle rettigheter på alle wikier.

Min motivasjon for å stille til valg er den såkalte Global Bot policy, som (i mine øyne) overlater ansvaret for interwiki-lenking mellom språkvarianter til meta og stewards. Jeg har jobbet med å få denne implementert på flere wikier (bl.a. den delen av den som har med global bot-rettigheten, som jeg har fått inn på norsk, dansk og svensk wikipedia), og jeg kunne tenke meg å jobbe mer med globale boter fremover.

Håper å få alle stemmeberettigedes stemmer på meta (både positive og negative stemmer!) i tiden mellom 1. og 22. februar.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar