tirsdag 24. februar 2009

Førsteinntrykket av Store Norske Leksikon er ikke akkurat bra...

Store Norske Leksikon er nå gratis tilgjengelig for alle. Tenkte bare i full fart at jeg skulle registrere meg og titte litt rundt, og ser at man oppfordres til å skrive om seg selv (og ordlyden oppfordrer mye mer til å skrive hva som helst enn det gjøres på Wikipedias brukersider), så jeg tenkte jeg skulle gjøre det.

Grensesnittet er mye mer brukervennlig for nye brukere med en ordentlig HTML-editor, men når det første jeg møter på når jeg trykker lagre er en laaang advarsel om at "er du sikkert på at du vil navigere vekk fra dette vinduet?", noe som for meg sier at teksten ikke lagres men at man prøver å avbryte alt. Jeg trykker OK etter å ha forsikret meg om at jeg faktisk trykker på publiser-knappen, og får opp feilmelding om at:

Artikkelen kunne ikke lagres på grunn av følgende manglel/mangler
Det var et probler med følgende felter:
Artikkelteksten kunne ikke lagres.

En feilmelding som overhodet ikke sier noenting om hva som faktisk er galt. Jaja, får satse på at det kommer litt forbedringer i løpet av et par dager.

Planlegger å gjøre litt testing av SNL mot Wikipedia og lage litt statistikk fremover, men foreløpig syns jeg det mangler noe fornuftig måte å hente ut data fra SNL som f.eks. tilfeldig side. Får lete litt mer de neste dagene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar